Te behandelen klachten

Heeft u chronische pijn zoals hielspoor, een tennisarm of verkalking in de schouder, en blijft de pijn hardnekkig aanhouden? Dan is shockwave therapie bij uitstek geschikt voor de behandeling van deze aandoeningen. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: chronische schouderklachten pijn onder de knieschijf chronische rugpijn, nekpijn chronische spanningsklachten in nek, schouder of rug (zogenaamde triggerpoints) andere peesontstekingen

De behandeling met shockwave therapie

De werking van shockwave therapie

· · · · · · · · · · ·
SHOCKWAVE
Button Text Button Text
Shockwave therapie is een behandelmethode die heel succesvol blijkt te zijn bij chronische pijn door klachten van het bewegingsapparaat, vaak van de pezen. Kenmerken van shockwave therapie zijn: Bewezen effect bij chronische klachten van het bewegingsapparaat Uitwendig goed te verdragen therapie zonder medicijnen, verdoving of operatie Korte behandelduur Snel en effectief behandelresultaat Minimale bijwerkingen (roodheid, lichte zwelling) Direct na de behandeling langdurige en aanhoudende pijnvermindering en verbetering van de beweeglijkheid Te behandelen klachten Heeft u chronische pijn zoals hielspoor, een tennisarm of verkalking in de schouder, en blijft de pijn hardnekkig aanhouden? Dan is shockwave therapie bij uitstek geschikt voor de behandeling van deze aandoeningen. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: chronische schouderklachten pijn onder de knieschijf hielspoor/peesplaatontsteking in de voet (fasciitis plantaris) chronische rugpijn, nekpijn chronische spanningsklachten in nek, schouder of rug (zogenaamde triggerpoints) andere peesontstekingen De behandeling met shockwave therapie De fysiotherapeut lokaliseert eerst de pijnzone. Op dit deel wordt gel aangebracht. Deze gel helpt om de schokimpulsen beter over te brengen. De fysiotherapeut richt de impulsen vervolgens via een behandelkop op de pijnzone. Door hiermee te bewegen wordt de exacte pijnlijke plaats vastgesteld. De frequentie van de geluidsgolven is instelbaar zodat de fysiotherapeut deze tijdens de behandeling naar verdragen kan opvoeren. Per behandeling duurt dit ongeveer 5 tot 10 minuten. Soms vindt de behandeling plaats op één punt, maar het kan ook zijn dat er over een uitgebreider deel bewogen wordt. De frequentie van de geluidsgolven is instelbaar zodat de fysiotherapeut deze tijdens de behandeling kan opvoeren. De pijn die iemand voelt tijdens de behandeling is voor iedereen anders. Dit hangt af van uw pijngrens en de aandoening waarvoor u behandeld wordt. De fysiotherapeut legt bij iedere stap uit wat hij doet en gaat doen. Ondertussen kunt u zelf aangeven hoe u zich voelt. De werking van shockwave therapie Shockwave is een techniek waarbij met schokgolven (geluidsgolven) pijnlijke zones worden behandeld. Deze geluidsimpulsen verplaatsen zich via een apparaat vanaf de buitenkant van het lichaam naar het gebied dat wordt behandeld. De frequentie van de geluidsgolven is instelbaar zodat de fysiotherapeut deze tijdens de behandeling kan opvoeren. Door shockwave therapie wordt de stofwisseling gestimuleerd en verbetert de bloedcirculatie. Ziek weefsel herstelt zich en geneest. Direct na de behandeling ontstaat een langdurige en aanhoudende pijnvermindering en verbetering van de beweeglijkheid. Contact Denkt u dat shockwave therapie iets voor u is? Neem dan contact met ons op voor meer informatie.
· · · · · · · · · · · ·
SHOCKWAVE